پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 250997
روند مذاکرات مانند ۸ سال گذشته باشد تصميم مقتضي خواهيم گرفت
تاریخ انتشار : 1400/07/14 11:32:04
نمایش : 1341
وزير امور خارجه با بيان اينکه مذاکره براي مذاکره را نمي‌پذيريم، گفت:اگر روند مذاکرات مانند ۸ سال گذشته، بخواهد همان مسير را ادامه دهد يعني مذاکره براي مذاکره باشد جمهوري اسلامي ايران تصميم مقتضي را اتخاذ خواهد کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رساني راه دانا؛ حسين اميرعبداللهيان وزير امور خارجه در جريان سفر به روسيه که به دعوت وزير امور خارجه اين کشور انجام گرفته است و در جمع مديران نهادهاي ايراني در مسکو، اظهار کرد: نگاه دولت آقاي رئيسي اين نيست که ما بياييم گفتگو و يک مصاحبه انجام بدهيم و برويم. توقعي که آقاي رئيسي دارند و پيامي که من براي آقاي پوتين و مقامات عالي روسيه دارم اين است که دولت جديد ايران آمادگي دارد يک جهش جدي و موثر در روابط دو کشور ايجاد شود.

اميرعبداللهيان گفت: دولت جديد آمادگي دارد که پاي کار آمده و عمل گرايانه و با سرعت و منطق، تمام موافقت‌نامه‌ها، اسناد و گفتگوهايي که آقاي پوتين در دو مرحله از سفرش به ايران و ديدار با مقام معظم رهبري داشته است را اجرايي کند تا بتوانيم در بازه زماني کوتاهي شاهد جهشي ملموس در روابط دو کشور باشيم.

وي با بيان اينکه رابطه با روسيه و کشورهاي همسايه، اولويت سياست خارجي ايران است، افزود: در يک ماه آينده سميناري با حضور سفيران ايران در کشورهاي همسايه و از جمله روسيه براي آگاهي آنان از برنامه مهم توسعه اقتصادي پايدار دولت جديد ايران بدون گره زدن به تحريم‌ها در تهران برگزار خواهد شد.

وزير امور خارجه با تاکيد بر اينکه مذاکره براي مذاکره را نمي‌پذيريم، خاطرنشان کرد: اگر در مذاکرات آتي وين با طرف‌هاي مقابل، به دستاوردهاي ملموس در تامين حقوق ملت ايران برسيم، اين توافق به برنامه توسعه اقتصادي پايدار دولت سيزدهم کمک خواهد کرد.

اميرعبداللهيان ادامه داد: اگر روند مذاکرات مانند ۸ سال گذشته، بخواهد همان مسير را ادامه دهد يعني مذاکره براي مذاکره باشد جمهوري اسلامي ايران تصميم مقتضي را اتخاذ خواهد کرد.

انتهاي پيام/ک

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html